Flere av våre kunder opplever kanselleringer av flyreiser og avlysninger av ulike sosiale arrangement og mange lurer på hva som gjelder i forhold til reklamasjonsretten som er inkludert i kredittkortet. 

Dette bør du gjøre dersom du har betalt med ditt Eika Kredittkort Direkte og Eika Ansatt Direkte for en reise, konsert, festival eller annet arrangement som er kansellert på grunn av koronautbruddet:

  1. Forsøk alltid å løse saken med brukerstedet først og dokumenter dialogen du har hatt med dem. Dvs. bruk skriftlig kommunikasjon og lagre all korrespondanse vedrørende saken.
  2. Dersom saken gjelder en reise og reiseselskapet avslår refusjon, bør du først søke om dekning via reise- og avbestillingsforsikringen i kortet.
  3. Klarer du ikke å løse saken verken gjennom reiseselskapet/arrangøren eller reise- og avbestillingsforsikringen kan du opprette en reklamasjonssak elektronisk via reklamasjonsportalen

Har du spørsmål? Ta kontakt med oss – vi hjelper deg gjerne!