Nyttig å vite om
-
Sperre kort
Behøver du å sperre ditt kredittkort kan du gjøre dette selv under "Sperre kort" i vår nettsaldo eller i appen.
- Nytt kort kan du bestille med det samme.
Alternativt kan du ta kontakt med vår døgnåpne sperretjeneste ved å ringe +47 915 03 850.
-
ID-tyveriforsikring
Identitetstyveri er alle situasjoner hvor en person uberettiget utgir seg for å være en annen gjennom misbruk av personopplysninger, med den hensikt å oppnå økonomisk vinning, enten gjennom tyveri, bedrageri, dokumentforfalskning eller andre ulovlige handlinger.
Dersom identitetstyveri har oppstått gir forsikringsselskapet tilgang til juridisk bistand inntil kr 50.000,- dersom kredittkortet har vært i bruk de siste 45 dagene eller har utestående revolverende kreditt. Egenandelen er på kr 4.000,-.
Forsikringen er inkludert kun i Eika Kredittkort Direkte, ikke i Eika Ansatt Direkte. Men informasjon finner du i avtalevilkårene. -
Reklamasjon
Har du fått belastet et beløp dobbelt, ikke mottatt vare etter bestilling på internett eller er utsatt for svindel på ditt Eika Kredittkort Direkte og Eika Ansatt Direkte, kan du be om å få beløpet refundert. Du kan enkelt opprette en reklamasjonssak ved å besøke reklamasjonsportalen hos Nets.
-
Vanlige spørsmålMinibanken slukte kortet mitt, hva skal jeg gjøre?
Dersom minibanken har slukt kortet ditt, kan årsaken være:
1. Skader på magnetstripen
2. At kortet er blitt sperret
3. Tekniske feil ved minibanken
Ta kontakt med vårt kundesenter snarest dersom dette skjer.
Hvordan kan jeg endre kredittgrensen på kortet?
Du kan søke om endret kredittgrense i nettbanken. Hvis søknaden godkjennes, endres grensen umiddelbart. Her kan du også senke kredittgrensen dersom du behøver mindre kreditt.
Glemt PIN-Kode?
Logg deg inn og velg Hent PIN. PIN-koden blir synlig på skjermen en liten stund før den skjules igjen.
Finner ikke gyldig kort for å hente ut PIN-kode
Dessverre er det en noen PIN-koder som ikke kan hentes ut i nettbanken da de er for gamle. I slike tilfeller vil du få beskjed om: ”Finner ikke gyldig kort for å hente ut PIN-kode.” Vi ber deg om å ta kontakt med kundesenteret på tlf +47 915 03 850 dersom du får denne feilmeldingen.
Finnes det mulighet for eFaktura?
Eika Kredittbank tilbyr eFaktura til sine kunder. Når du har betalt en regning i nettbanken vil du oppleve å få spørsmål om du ønsker å bruke eFaktura. Si "ja takk" og din neste faktura kommer som eFaktura. Alternativt kan du opprette eFakturaavtalen manuelt i nettbanken til din daglige bank. Bruk KID-nummeret ditt som eFakturareferanse, det finner du under "Kortinformasjon" i nettbanken.
Hva er revolverende kreditt som kommer på fakturaen?
Revolverende kreditt er beregnet rente for benyttet kreditt på kredittkortet.
Kan jeg få endret forfallsdato på fakturaen?
Ja, du kan velge mellom forfallsdatoene 5., 15. og 25.
Send en e-post til kundesenter@eika.no for å endre forfallsdato.
Må jeg vente på neste faktura med å sjekke transaksjonene mine?
Nei, du kan når som helt sjekke transaksjonene dine i Mitt Kort appen eller i ved å logge inn på eikagold.no og velge "Transaksjoner".
Jeg får ikke opp eFakturagrunnlaget mitt
Sannsynligvis har du en POP-UP blokkering som stopper dette. Du kan rette dette ved å klikke på Verktøy- POP-UP blokkering – alltid tillate POP-UP fra dette området.
Ring oss
Har du spørsmål om kort og kortbruk kan du enten ringe vårt kundesenter på +47 915 03 850.
For tap eller sperring av kort ring Sperretjenesten på 915 03 850. Tjenesten er tilgjengelig 24/7. Du kan også sperre og bestille nytt kort i nettbanken.